PEL


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PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS

O Consello de Europa do Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza y evaluación senta as bases para o inicio dun proxecto conxunto, o Portfolio Europeo das Linguas, co cal preténdese conseguir o positivismo do plurilingüismo e multiculturalidade. O PEL é a ferramenta que foi deseñada polo Consello de Europa para poñer en práctica o MERL nos centros educativos. Os catro obxectivos que mantén á filosofía do documento marco son:
Preservar a diversidade lingüística.
Promover a tolerancia lingüística e cultural.
Fomentar o plurilingüismo.
Asegurar a educación democrática da ciudadanía.

O PEL concibe os contextos multiculturais como unha vantaxe, non como un problema, para promover desta forma a aprendizaxe lingüística dende as primeiras etapas educativas.
O PEL é un documento personalizado, propiedade de cada aprendiz, no que se favorece a unha reflexión do proceso de adquisición e aprendizaxe de linguas que permite a autoavaliación.
Está composto por tres partes: a biografía, o dossier e o pasaporte.
A biografía: nela indícase as linguas que se coñecen.
O dossier: recóllense os diferentes obxectos relacionados coas linguas, co obxectivo de reflexionar sobre as linguas do seu redor.
O pasaporte: é o documento onde se realiza a autoavaliación.

No noso país, o proxecto PEL iníciase no curso académico 2002/2003 con catro modelos para a educación infantil, primaria, secundaria e de adultos. Estes portfolios están dispoñibles para o castelán, galego, euskera, catalán e valenciano. En Galicia, a súa implantación nos centros educativos comezou no curso 2009/2010. 

A pesar de que os portfolios actuais permiten rexistrar as competencias lingüísticas en calquera lingua, a realidade é que o seu deseño limitase a aquelas que utilizan unha modalidade auditiva- oral e non visoxestual como é o caso das linguas de signos. Na actualidade non existe, nin en España nin en Europa ningún modelo acreditado para unha lingua de signos. 

O CEIP Escultor Acuña , é o primeiro centro de toda Europa en levar a cabo o Portfolio Europeo das Linguas para Infantil e primaria adaptado á LSE, de xeito experimental,  en colaboración co programa de doutoramento en Lingüística e as súas Aplicacións (POSLEA) das Universidades de Vigo e de A Coruña. 

Este proxecto pioneiro implantouse no curso 2011/2012 nos dous cursos de 6º de Educación Infantil e nun 3º de Educación Primaria, resultando nos tres casos experiencias positivas para o alumnado, profesorado e familias. 

No curso 2012/2013 xa son 11 clases as que participan no proxecto. 

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El Consejo de Europa del Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza y evaluación sienta las bases para el inicio de un proyecto conjunto, el Portfolio Europeo de las Lenguas, con el cual se pretende conseguir el positivismo del plurilingüismo y multiculturalidad. El PEL es la herramienta que fue diseñada por el Consejo de Europa para poner en práctica el MERL en los centros educativos. Los cuatro objetivos que mantiene la filosofía del documento marco son:

Preservar la diversidad lingüística.

Promover la tolerancia lingüística y cultural.
Fomentar el plurilingüismo.
Asegurar la educación democrática de la ciudadanía.

El PEL concibe los contextos multiculturales como una ventaja, no como un problema, para promover de esta forma el aprendizaje lingüístico desde las primeras etapas educativas.

El PEL es un documento personalizado, propiedad de cada aprendiz, en el que se favorece a una reflexión del proceso de adquisición y aprendizaje de lenguas que permite la autoevaluación.
Está compuesto por tres partes: la biografía, el dossier y el pasaporte.
La biografía: en ella se indica las lenguas que se conocen.
El dossier: se recogen los diferentes objetos relacionados con las lenguas, con el  objetivo de reflexionar sobre las lenguas de su alredor.
El pasaporte: es el documento donde se realiza la autoevaluación.

En nuestro país, el proyecto PEL se inicia en el curso académico 2002/2003 con cuatro modelos para la educación infantil, primaria, secundaria y de adultos. Estos portfolios están disponibles para  castellano, gallego, euskera, catalán y valenciano. En Galicia, su implantación en los centros educativos empezó en el curso 2009/2010. 


A pesar de que los portfolios actuales permiten registrar las competencias lingüísticas en cualquier lengua, la realidad es que su deseño se limita a aquellas que utilizan una modalidad auditiva- oral y no visogestual como es el caso de las lenguas de signos. En la actualidad no existe, ni en España ni en Europa ningún modelo acreditado para una lengua de signos. 


El CEIP Escultor Acuña , es el primer centro de toda Europa en llevar a cabo el Portfolio Europeo de las Lenguas para Infantil e Primaria adaptado a la LSE, de manera experimental, en colaboración con el programa de doctoramento en Lingüística e as súas Aplicacións (POSLEA) de las Universidades de Vigo y de A Coruña. 


Este proyecto pionero se implantó en el curso 2011/2012 en dos cursos de 6º de Educación Infantil y en uno de 3º de Educación Primaria, resultando en los tres casos experiencias positivas para el alumnado, profesorado y familias. 


En el curso 2012/2013 ya son 11 clases las que participan en el proyecto. 


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